HILEZKORTASUNA BERRIRO PREST


Eta Hilezkortasunaren ekitaldia hastera doa. Dirudunak ipini dira mahai aurrean. Mahai inguruan eserita, Itziar Uzkiano eta Esther Yusta daude.
Itziar zutitu da. Ohi den bezela, dirudunen izen abizenak irakurri behar ditu. Zehaztasun txikiena kontuan hartzen da.

-- Jhon Tarantini.
-- Ni naiz.
-- Pauso bat aurrera eman mesedez eta ordaindu berrogei mila milioi dolar Enparantzari.

Estherrek dirua kontatu eta gorde ondoren, Tarantini Jauna bazterrea egin du piska bat.

-- Rakel Wyllians.
-- Ni naiz.

Komiteko bi partaideak protokoloa egiten ari diren bitartean, Alkateak irribartxu betetzen ari da ekarri duen maleta handia. Gaur, inoiz hartu ez dituzten neurriak ikusten ari gara. Joxe Mari babesteko, badaude gutxienez hogeita hamar udaltzain.
Berrehun mila milioi daramazki Alkateak, berak bakarrik dakien tokira. Momentu honetan, Udaletxean ez dago inor, Udaltzainek dena miatu dute. Hauxe da une aproposa dirua goxo goxo lotan uzteko.
Edozein gauza gertatuta ere, dirua leku ziurrean dago. Dirudunek badakite, nahiz eta atzera bota, ez dutela dolar bakar bat berreskuratuko.
Joxe Marik, seguraski inongo pistarik ez emateko, dirua gordetzen denbora piskat sartzen du. Dirua auskalo non dagoen, goiko ganbaran, bere gelan, zulo batean sartuta…
Hori da Txurreroen Enparantzako galdera magikoa. Non daude lau bilioiak ?
Nik pentsatzen nuen, Enparantzan dauden lagunak, diruari buruz ariko zirela mintzatzen, bai zera! Sekulako sestra sortu da dirudunen artean!
Inork ez du lehendabizikoa izan nahi. Orain arte, denak nahi zuten lehendabizikoa izan, agian astoa hasieran gozoago izango delakoan, orain berriz, teori hori dena hankaz gora jarri da.
Inork ez du, ez asmorik ez eta gogorik, astoaren aurrean lehena pasatzeko.
Eta zer egin?
Rakel Wyllians zain egon da, Alkatea jaitsi den arte. Tankera handiko emakumea dirudi. Urte asko izan arren, bizkor mugitzen da oraindik.

-- Aizu Alkate Jauna, hemen arazo bat dago eta zuk konpondu behar duzu. Gure artean inork ez du lehena izan nahi.
-- Lehena izan nahi zertan ?
-- Badakizu, astoak oso fama txarra du.
-- Beldurra duzue ?-
Joxe Mariri irribarre txiki bat ageri egin zaio.
-- Egia esango dizut, ni piskat kezkatuta nago.
-- Zergatik? Astoa ez da gaiztoa, zuzena da, besterik ez.
-- Ni ere zuzena naiz, gu denak gara zuzenak.
-- Denak zuzenak…, ederki okertzen dena bapo dago.
-- Ni ez naiz klase horretakoa. Ni iritisi naiz larogeita bost langile izatera eta ez dut inoiz arazo bat izan.
-- Orduan ze beldur duzu ?
-- Nik ez dut beldurrik!

Kemena badauka amon honek. Elkarhizketa bukatutzat eman du eta ekitaldirako prestatzen ari da. Zirti zart kendu du jertsea, orain oinetakoak aldatu ditu, eskuekin orraztu da piska bat eta badoa.
Kasta ezin zaio ukatu. Protokoloa hanka azpitik pasata, zurezko kabinaren aurrean zain dago. Udaltzainek ez dute inoiz horrelakorik ikusi.
Starlux bera harritu egin da. Emakume bat ez zaio inoiz aurrean jarri. Oso begirada okerra bota dio; eskerrak Wyllians Anderea ez dela konturatu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengo kapitulua : EMAKUME BATEN LEHEN HERIOTZA