SUKARRA


HIRUGARREN ATALAREN HASIERA

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Gaur lagun, ez zu eta ez ni, ez gaude Enparantzan. Ze pena !
Ni nere etxean nago, Endaian. Atzo etorri nintzen Villa Kontxatik.
Zer den Villa Kontxa ?
Ba, atsedena hartzeko egoitza bat, leku lasai bat. Esan nizun orain dela denbora gutxi, zahartzen ari nintzela. Leku lasaietan gustora egoten naiz.
Orain dela hamar egun, gutxi gorabehera, nerekin beti da gutxi gorabehera, Altzan gaisotu egin nintzen, eta gaizki gaisotu gainera.
Jakes Pomadere nere sendagilea, harrituta gelditu zen, aho zabalik, larogeita hamasei sukar grado bait nintuen.
Sekulako beroa neukan gorputz osoan. Momentu batzutan bazirudien sua hartu behar nuela, eta zer zaila egin zitzaidan hura jasatea !
Eta txarrena ez zen hori, txarrena zen ez zela pasatzen. Gau osoan irakiten egon ondoren, goizean kalentura hartu genuenean ehun eta bost grado nintuen. Orduan bai, orduan Pomaderek, ni Villa Kontxara eramatea erabaki zuen..
Iritsi ginenean, berehala, segundo bakar bat galdu gabe, sartu ninduten hotzgailu handi batean;
ez nuen gogo handirik sartzeko, leku txikiak ez zaizkit batere gustatzen.
Hala ere sartu nintzen eta asmatu nuen. Poliki poliki hasi nintzen gradoak galtzen; eguerdirako hogeita hamar grado galdu nituen; arratsaldeko seiretan, kalentura berriro hartu zidaten eta berrogeita hamabost grado nituen eta gaueko zortziretako, lortu nuen nere betiko gradoak edukitzea, hogeita hamasei.
Hura lasaitasuna hartu nuena ! Zer gaua igaro nuen. Eta eskerrak, gertatutako erdiarekin ez nintzela jabetu. Nere emazteak, Pilik, neri ezer esan gabe, zuhiltzaleei deitu zien eta etxe azpian
egon omen ziren gau osoan.
Eskerrak ez nuela hori jakin, bestela urduritasunarekin ,bihotzak edo ipurdiak estanda egingo zidaten.
Beno lagun, hau esan behar nizun, bestela lehertu egingo nintzen.
Eta orain kontatuko dizut, nola gaisotu nintzen. Ez pentsa segundo batean, Enparantzan gaisotu nintzenik. Hori ezinezkoa da. Enparantzan ez da inor gaisotzen, han sendatu egiten da.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengo kapitulua: ASTEARTE GOIZA ZEN