EULIEN ARAZOAK


ZAZPIGARREN ATALAREN HASIERA
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Enparantzara etorri naiz bizitzera. Gaur goizean autoan sartu ditut erropak, oinetakoak, bizarra kentzeko tresnak, gutxi gorabehera bizitzeko behar diren gauzak. Zer edo zer falta bazait, hemen erosiko dut edo tarte batean joango naiz Endaiara.
Zer kontatzea nahi duzu lagun ? Nola aurkitu dudan ?
Triste xamar..,. oraindik ez dut jende asko ikusi, baina hemengo tristura nahiko nabarmena da. Dena den, momentuz ez naiz sartuko buru belarri arazoetan. Lehenengo Patrixirekin egon behar dut.
Nere erropak, nere trasteak, Eulien etxean gorde nahi nituzke. Aurretik galdetu behar diot, ea bertan bizitzen gelditzen ahal dudan. Neretzat erosoagoa da Euliekin bizitzea, egunero Martillunera jaistea baino. Kontuan hartu behar da, Enparantza askotan itxita egoten dala eta gora eta bera ibiltzea neketsua izango da.
Baina beno, hori utziko dut gerorako, orain Eulien etxera noa.
Ekarri diet opari batzuk, gazta piskat, Cointreau botila bat, txikikeri batzuk. Euliak gutxi jaten dute, edan ere, baina nahiko bereziak dira mahaiean.
Kaka!! Gaur osteguna da, ezin dute mintzatu. Hausnarketa eguna. Ez naiz konturatu horretaz. Batzuetan ez dakit non daukadan burua.
Eta zer egin ? Deituko dut eta kitto! Patrixitaz galdetuko dut eta gerta dadin gerta daitekena.
Etxe honek zahar itxura ikaragarria dauka, egia da obra egin behar dela. Paretak oso abandonatuta daude, auskalo zenbat urtetan ez diren margotu. Hala ere, ez zait iruditzen hau denik une onena dirua gastatzeko.

-- Kaiku, zer zabiltza ?
-- Barkatu Patrixi, oraintxe ohartu naiz osteguna dela.
-- Lasai, salbuespen bat egingo dugu. Zurekin hitzegin beharra daukat.
-- Zuen arazoei buruz ?

-- Noski ¡ Gure arazoak hemen daude, betiko lekuan. Inor ez da kezkatzen gure arazotaz.
-- Ulertu behar duzu, Enparantzarentat ez dela une egokia zuen arazotaz arduratzeko.
-- Zergatik ez ? Gu Enparantzan bizi gara, gu Txurreroak gara, gainera ez dugu asko eskatzen. Etxe bat egitea eskatzen dugu, hori hainbeste al da ?

-- Momentu honetan…
-- Momentu honetan eta momentu denetan, etxe txiki eta zahar honetan hamabost milioi Euli bizi gara. Zer iruditzen zaizu momentua ?
-- Zer nahi duzu esatea?


Patrixik, begirada zorrotza bota dit. Auskalo ze deskargatu behar duen oraingoan.

-- Esan nizun behin, Euliak banan bana txikiak garela, baina elkartzen
garenean, abere berritxuak ezagutzen ez duen lehergailua gara. Kaiku, pazientzia bukatzen ari zaigu.
-- Beno, Enparantzako arazo denak konpondu arte, ahal dut zuen etxean bizi?
-- Arazo denak konpontzen laguntzen baldin badiguzu, bai.
-- Saiatuko naiz. Badakizu hitzekoa naizela.


Elkartzen direnean lehergailuak direla…Patrixik bakarrik dagoenean ere, a ze estanda daukan !
-------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengo kapitulua : ANTXONIREN ARGAZKIA