EGOERA HONEK EZ DU BATERE ITXURA ONIK


"Non daude Euliak ?
Euliak norabaitera joan dira. Ez dakit zergatik iruditzen zait Altzara joan direla. Ezin dut
hemen gelditu, zerbait egin behar dut. Enparantzatik irten egin behar dut"


Ze urduri jarri nintzen ! Ez dakit nola estutu nintzen hainbeste !
Enparantzaren ate ondoan nengoela, tiro batzuk entzun nituen eta segituan gora begiratu nuen. Euliak, Altzako zeruan zeuden, harresiaren ondo ondoan, baina hala ere, metro batzugatik Altzako aldean.
Irten nintzen eta han ikusi nituen Donostiako udaltzainak

--Baina zer ari zarete tiroka ?. Euliek ez dute ezer txarrik egiten !
--Ez dute eskubiderik Altzako zeruan sartzeko.
--Ez daude Altzako zeruan, han goien daude , Askatasuna bizi den lekuan.
--Sartu behar dute Enparantzan eta kitto !


Nerekin hizketan edo zaunkaka zegoena, udaltzainen arduraduna zen. Zaila neukan lortzea nahi nuena, baina hala ere, berriro saiatu behar nintzen.

--Ez bota tiro gehiagorik, harresiaren beste aldean daude.
--Oraindik Altzan daude !


Ze triste. Ze amorruarekin ikusten ari nintzen zikinkeri hura ! Eta tristeena zen, ezin nuela
ezer egin. Eskuekin belarriak tapatu nituen eta begiak itxita, lortu nuen disparate nazkagarri hura jasatea.
Halako batean konturatu nintzen, tiroteo maltzur hura bukatu egin zela.
Ze espektakulo krudela !
Badaezpada lurrean begiratu behar nuen, agian ezagutzen nuen euliren bat.
Bidean topo egin nuen Udaltzainen arduradunarekin.

--Harro egongo zara, egin duzutenarekin?
--Egin dugu, egin behar genuena.
--Ez dizu konzientziko mina ematen, euli txiki batzuk tiroka erasotzea ?
--Konzientziko mina euliak erasotzea ? Euliak abereak dira, eta ez didate batere penarik ematen.
--Zu euliak baino askoz abereagoa zara.
--Kontuz esaten duzunarekin .Ni gizona naiz !
--Zuk esan duzu, gizona zarela !! Munduko abere arriskutxuena eta odoltsuena.


Aurrera egin nuen. Ez nuen batere gogorik tipo harrekin denbora galtzeko. Beno, ez nuen ezertarako gogorik; ikusi egin nuena, erabat hunkituta utzi ninduan.
Tristea da benetan, gure gizartean gertatzen dena. Urtero daude aurrerakuntza berriak, arlo guztietan gainera. Teknologian adibidez, ezin dira sinetsi azkeneko berrogeita hamar urtetan izan diren aurrerapausoak.
Gaur egun, posible duzu gosaldu Amezketan eta afaldu Brasilen eta hori adibide ahularena da.
Pentsa nola jarri den asuntua, jendea igande goiza pasatzera, Everestera joaten dala.
Osasun arloan aurrerakuntza harrigarriak daude, Ia, beste inon baino gehiago. Zenbat jende bizi dira beste norbaiten bihotzarekin ?
Eta horrela ahal dut jarraitu ez dakit zenbat denbora, aurrerapen gora eta behera.
Aldiz, gizonak eta emakumeak zenbat aurreratu dugu ?; zer aldaketak egon dira gure kulturetan? gure portaeretan ? Zer aurreratu dugu gizaki bezela ?
Orain dela bost mila urte, gizon-emakumeak abereak ziren eta orain ?
Abere handiagoak. Burua, bakar-bakarrik erabiltzen dugulako besteei kalte egiteko.
Orain dela mila urte gora begira bizi ginen, jakin nahian, ba omen zegoen Jaungoikoaren bat lainu artean ezkutatuta. Orain aldiz, behera begira bizi gara. Gaur egun, Jaungoikoa, dirua da.
Martxa honetan ez dakit non bukatuko dugun. Egoera honek ez dauka batere itxura onik.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengo kapitulua : PATRIXI