NAGUSIAK ETA TXIROAK


Enparantzara sartzeko amorratzen nengoen eta hala ere, banuen gogo apur bat berriketan jarraitzeko. Gutxitan izaten ditut nik horrelako aukerak.

--Enparantza hau , ospetsua al da Europan ?
--Europan, Ameriketan, Marten, eta non ez ? Txurreroen Enparantza da munduko Enparantza
ospetsuena, baina baita, kritikatuena ere.
--Kritikatuena ?
--Noski baietz ! Non balio ditu gerezi batek hogeita hamar mila dolar !

Ez nion erantzun. Erantzun luzea beharko luke eta nik handik mugitu egin behar nuen.
Bera ordea gaztea zen eta ez zeukan nik neukan hotza.

--Enparantzan ba al dakite zer erabaki duen Europar Batasunak ?

Nik ez nekien eta isilik gelditu nintzen. Berak esango zidan.

--Eskatuko dio Enparantzako Komiteari, urtero, hilabete bat, langileei eta txiroei eskeintzea. Denok dugu sendatzeko eskubidea, ez bakarrik dirudun handi horiek.

Berriro bota zuen edo bota zidan beste tiro bat aurpegira, eta irten nintzen, irteera errezagoanetik: esan nion frantsesez ezin nuela horrelako elkarhizketa jarraitu.
Eta ez zen dena gezurra. Nik frantsesez nola edo hala moldatzen naiz; moldatu bakarrik, eta hortik aurrera gauza gutxi.
Horrez gain, bazeuden puntu batzuk oso eztabaidagarriak.
Adibidez esan zuenean txiroei eskaintzea hilabete bat urtero...
Txiroak nortzu dira, alferrak ? Alferrak lapurrak dira eta ez dute ezta ogi gogorra ere merezi.
Langileek bai. Langileek dena merezi dute, batez ere lan gogorrak egiten dutenek.
ARRANTZALEAK, BASERRITARRAK, PROSTITUTAK, ETXEKOANDREAK,
IGELTSEROAK, MINEROAK, HERIZAINAK, NESKAMEAK, eta beste pila bat.
Lana eta langileei buruz hitzegiten ari ginela , ez zait sekula ahaztuko, nere lankide batek behin esan zidana:
" Hau da hau zoritxarra Xanti. Langileek bizitzeagatik ordaindu egin behar dugu eta nagusiek kobratu egiten dute".

Zuk lagun ahal didazu esan, posible dela langilea eta txiroa izan. Eta bai, zoritxarrez askotan gertatzen da hori, batez ere urteak aurrera doazenean. Ikusi behar da jubilatzen direnean ,ze ezberdintasun dagoen langile eta politiko profesional baten soldatan edo langile eta nagusi baten soldatan.
Hori lotsagarria iruditzen zait benetan !
Beste puntu eztabaidarria da Europar Batasunak erabaki duena edo erabaki nahi duena, zeren ez da batere berdina bata eta bestea.
Txurreroen Enparantzan bertako komiteak agintzen du.; komiteak edo Udaletxeak, eta egoera larrian egon ezkero, Alkateak eta kitto !.
Enparantza, Errepublika Independientea da. Josetxo Ezeizak ordaindu zuen eta berak oso
garbi utzi zuen, abere demokrakak ezingo zuela inoiz, ezertarako sartu Enparantzan.
Beraz, hemengo erabakiak hemen hartuko dira.
Hori dena esanda, onartu beharra dago garestia dela; hori inork ez du ukatuko. Kontua da nola
lortu dezakegu, adibidez jendea sendatzea, askoz gutxiago fakturatuta.
Eta beste kontua zen, ni nola irten nintzateke putzu hartatik
-------------------------------------------------------------------------------------------------
hurrengo kapitulua : AXEL